Populära inlägg

lördag 16 juli 2011

Semester

Bloggen har haft lite semester. Det har inte jag haft. Det har varit full fart med nöjen, jobb och jag dagspendlar i primcip mellan Kungsbacka och Halmstad. Så har det även varit en massa fix hemma med målande av väggar, tak, osv.

Det har varit härlig tjejhelg på världens finaste ö, då jag sov till klockan tolv för första gången på tio år. Så har barnen haft fullt ös, och jag har sovit mycket mindre med en kompis i stugan i Haverdal och hennes barn (våra knattar somnade 23).
 Fina tjejer på väg hem från tjejhelgen

Så har det varit lite kalas och lite sjukdomar. Harald hade streptokocker men de har gått över nu efter pencillinkuren. Den tvärsäkra kvinnliga läkaren på Närakuten sa meddetsamma när hon tittade i Haralds hals: "Jag kan säga direkt att det där inte är streptokocker".
Till slut tog tanten en odling ändå, efter tjat från mig. Hon kom tillbaka skamset, ytterst kortfattad, och sa bara att han faktiskt hade streptokocker och att hon skrivit ut pencillin. Blev rädd när jag två dagar senare läste i GP att ett barn dött pga att läkare missat att kolla streptokocker.

Sötaste killarna på väg till kalas. Storebror hjälper till att mata


Sist men inte minst har jag fått ett nytt jobb. Nej, inte ett konsultuppdrag utan en anställning som researcher/rekryteringskonsult på ett annat bolag och det känns jättekul! Det är åt det hållet jag har velat komma inom HR hela tiden. Hurra för mig! Jag börjar den första september så det som är nu kallas väl semester?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar