Populära inlägg

fredag 7 oktober 2011

Drama queen

Vad vore jag utan dramatiken i mitt liv? Om den saknas söker jag på något sätt upp den. Jag tror inte att jag vill att allt ska fungera friktionsfritt och det skrämmer mig och säkert andra. Visst, en tredje eller fjärde rättsrunda gällande husbråk och män men uråldrig kvinnosyn är inget man kan rå för men att jag verkligen inte kan förmå mig att t ex ha fint hemma eller ha pengar över någonsin, det kan jag åtgärda, men hur är det med viljan? Före dagens besök satt jag och betalade mina räkningar som gick ut i sep och chansade på att jag hann före påminnelsen och sopade lite skut under mattsn den sista kvarten. Lite stress, oro och en liten klump i magen? - Ja, tack! Hur skumt är inte det?

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig! I både det ena och det andra...

    Mer spänning i tillvaron? Eller lättja?

    SvaraRadera
  2. El hur? Det blir stiltje annars. Aldrig varit mycket för det. Vissa ska ju personifiera kaos också så då är det lika bra att skrapa på fasaden själv ;).

    SvaraRadera