Populära inlägg

onsdag 31 augusti 2011

Kvinnor har en fantastisk instinkt. De hittar allting, bara det inte finns framför näsan på dem, sade Oscar Wilde

Hur dråpligt är det inte då? Här har jag gått i skogen och letat (visserligen ibland med barnvagn i terrängen, men ändå...) och tagit avstickare när jag varit ute och joggat för att hitta dem, och så var de här! Här, i vår trädgård alltså! Jag fick panik över hur det såg ut i trädgården och bestämde mig för att jag och Anton skulle röja upp efter att vi lirat lite boll, och där, under gamla bräder och någon ful plastlåda, bredvid den avsågade björkstubben hittade vi ett gäng stora kantareller! Tre liter blev det. Lycka! Dråpligt, men grymt goda kvällsmackor kvällen före mitt nya jobb. 
Ja, visst är det maskrosblad mitt bland kantarerllerna!! Usch, men när altanen är helt klar plus dräneringen så kanske vi hittar fler skatter. Har ju knappt velat vara där tidigare utan att bli trött med allt bråte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar