Populära inlägg

lördag 16 april 2011

The bitch in me

Varför är det så att jag är en mästare på dräpande förolämpningar? Kanske för att jag ofta är så snäll och vid mindre oförrätter växer hornen i min panna sakta och liksom når sin spets till slut och då är jag tvungen att slå till med något dräpande.

Tänk er ett köpcentrum som är fullt. Tänk er tillsammans med en 4-åring som ständigt springer 25 m framför och det är svårt att hinna med för du har ett barn till samt bär 3 kassar. Tänk er en snart 1-åring som ställer sig upp titt som tätt och lutar sig mot kanten i en vagn som saknar sele. Du bär även kassar med tunga leksaker och presenter. I den sista affären ska du ha två ynka meningslösa plagg som flip-flops och en schal. Kön är lång. Det är den alltid på H&M. Harald ställersig upp och för tionde gången håller på att trilla ur vagnen. Då flyttar jag mig en halvmeter för att rädda honom. Ställer mig tillbaka för att markera att vi har kvar platsen.
"Nästa?" kvittrar kassörskan. Då skuttar en tant fram som tidigare stod bakom oss med ca 15 reaplagg.
"Jaha, men ok då", säger jag aningen stött och himlar med ögonen.
"Mamma! Jag trodde det var våran tur!" ropar Anton gällt. "Hon stod efter oss!"
"Det stämmer det", svarar jag. "Men nu trängde tanten i Ellos top från 2007 sig före. Det är så ibland och ibland orkar man inte säga ifrån", svarade jag käckt.
Tanten tittade inte på mig heller. Hon slickade sig om munnen och ögonen lyste när hon såg kassörskan slå in alla BH för 29,90 kr/st.

Svettig och trött men nöjd för hornen hadefått komma ut för denna månaden.

Hur jag vet det om topen? Lätt! Köpte en likadan!!

4 kommentarer:

  1. love it, men du skulle inte låtit henne gå före!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, mesigt som 17. Nästa gång kör jag på henne med vagnen. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen mig... Men varför är vi såna?? Vi är ju kaxiga tjejer med skinn på näsan och mål i mun och ska trycka till tanterna så det yr om det. Nästa gång markerar du med Haralds vagn att här kommer ingen Ellostant förbi, så det så!!

    SvaraRadera
  4. Haha, el hur, Sara? Kanske ett Ellos-bandage på foten ist??

    SvaraRadera