Populära inlägg

tisdag 26 april 2011

Mera påsk åt folket

Vilken underbar påskhelg! Favoritblomman stoltserar i var och varannan backe (måtte den vara länge, det finns inget så vackert som vitsippor!), godis har det funnits gott om, och umgänge vänner och familj likaså.
Dock åkte mina föräldrar till Mallorca på Långfredagen poch konstaterade lite halvsurt att det var sämre väder där och lika mycket folk som i Tylösand under den 30-gradiga industrisemester. Inget slår den svenska bästkusten, så är det bara!
På onsdagen bytte Anton påskgodis med bästa vännen och jag fick uppdatera mig med hans fina mamma och sedan åkte vi ner till Halmstad för att morsa på kaninisar och gullefjunar där. Jag hann med lite powerwalks längs Prins Bertils stig, påskmiddagar, lek och lunch med Antons kompisar Erik o Viktor fr Sthlm m föräldrar. Fredagen tog jag mig upp till Onsala igen. Påskafton blev det fika hos grannar, häng och grillkväll med Mia och på söndagen gav jag och barnen oss ner till Halmstad för att träffa gamla vänner (vi var nog 30 st med alla barn!). Igår blev det lunch hos min kusin med familj. Helt underbart!
Anton och en av hans fina vän
Vad som slog mig under påsken vid en promenad ute vid Gottskär är att jag faktiskt bor på ett av de vackraste ställena i världen. Njaee, riktigt i Gottskär bor jag ju inte, men nära... Dessutom bor mina föräldrar på ett annat av de vackraste ställena. Fast jag bodde tidigare  också på ett otroligt vackert ställe, och så Sthlm har jag ju bott i... Eller så är allt bara förbaskat vackert vid vår, särskilt när våren liknar sommar. Jag vet inte. Men med lite fixande börjar det till och med  likna lite här hemma nu i alla fall.
Utsikten mot fjorden  från vårt vardagsrum. Och finare ska det snart bli med lite längre buskage.

Det röjs i trädgården och ska dräneras, mitt loft och Daniels "nördrum" (med projektor, x-box, tv och femtioelva datorer) börjar se ut som något för världen snart.
Mitt loft. Kass bild och bild på nördrummet överlämnar jag till andra. Min i-phone har annat för sig ;)  




Det var väl bara en sak denna vecka som inte varit bra och det tar jag tag i fr o m idag. Men det är bara socker. Men inte så bara när jag inte kan tänka på annat än godis, kommer från diabetessläkter och numera väger mer än min mamma som är längre och mer bystad än mig på köpet, även om det sistnämnda spelar minst roll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar