Populära inlägg

lördag 18 juni 2011

"Ensamhet - en bra plats att besöka, en dålig plats att stanna på"

Denna stunden har jag längtat efter i en hel vecka. När barnen sover och sambon är ute och festar och jag har en hel (nja halv) kväll för mig ajälv till att läsa, skriva och göra barnsliga halsband.

Missförstå mig inte. Jag har haft en vecka med mysigt sällskap, roliga händelser som utflyttnigsfest, bad i havet, försök till fiske, barnkalas och havskräftskrossa. Men jag behöver min egen tid för reflektion och Lundell (fullt medveten om risken för att låta alldeles för banal och kvasidjup men det är ju ingen annan i detta hus som ens gillar honom), annars riskerar jag att tappa bort mig själv.

Ha en härlig kväll!

"Ensamhet - en bra plats att besöka, en dålig plats att stanna på"""" 


Underbart citat, men jag hittar inte vem som myntade det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar