Populära inlägg

söndag 19 juni 2011

Kulturbesök i stora staden

Idag har stora staden Göteborg fått äran att besökas av mig. Det känns faktiskt som om jag fortfarande bor i Göteborg, även om det tar mig 20 minuter att ta mig dit. Skulle jag ha bott 20 min från Stockholm  city så skulle det troligtvis heta att man bodde i Stockholm, så jag säger alltid till icke-Göteborgare att jag bor i Göteborg även om jag flyttade därifrån för fem år sedan. Först till Floda och nu till Onsala.

Hur som helst, Göteborg alltså. Röhsska muséet var i sin ordning med framförallt trevlig möbelutställning och likaså Café con Leche där kaffet smakade. Likaså Mia som höll mig sällskap under denna exkursion. Men inte Haralds blöja. Man skulle ju kunna tro att jag har fått en hang-up på att hitta på stories med blöjor involverade men så är inte fallet. Det var bara svårt att byta blöja idag för Harald ville inte ligga still så blöjan måste hamnat på sniskan och jag blev blöt när jag gick och bar honom i famnen. Det var inte kul. Det var inte ens dråpligt. Det var bara opassande och trist för min nya långkjol fick sig en omgång som taffligt togs bort av flera omgångar inte så miljövänliga våtservetter. Jaja, men annars var det jättemysigt. Älskar att gå på utställningar. Jag fattar inte varför jag inte gör det oftare. Jag tror faktiskt dessutom att jag ska bli kulturskribent när jag blir stor. Då får jag gå på utställningar och få betalt. Men 40 kr som ett årskort där kostar är heller inte fy skam, så lite besök där då och då rekommenderas.

Imorgon blir det play-datemed Halmstadkompis med barn på Eriksberg och torsdag med Antons kompis Lowa med Mamman. Det ska bli kul. Eftersom vi har en halvt uppgrävd gräsmatta och ingen altan (remember - fuktdräneringen som ännu inte är klar och som gav konsekvensen att vi fick bryta upp hela altanen) så håller jag mig faktiskt hemskt gärna hemifrån. Man mår dåligt av att gå runt i oreda för mycket. Även om utsikten är jäkligt fin. Jag saknar altan. Och en vinst på skraplotterna.
Kolla här vilken fin altan! Här hade vi det ganska bra. Förutom min mixade Mulle-fitness-outfit, men vem bryr sig om det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar