Populära inlägg

lördag 4 juni 2011

Besök hos Pippi

 Kom igår hem efter två mysiga på Astrid Lindgrens värld tillsammans med vänner från Stockholm. Emil och Pippi var favoriterna och rädslan för Anton Svensson är förhoppningsvis över. 
Det var defiinitvt värt ett besök och nostalgidepån i mig är välfylld även om Mattisskogen inte hade öppnat än. Jag var ändå alltid för ljushårig för att identifiera mig med Ronja...

Anton som i Emil som i Pippi

De stora barnen var i alla fall nöjda och vi slapp titta på Cars och Tomaståget i ett par dagar, vilket gladde föräldrarna. Och så fantastiskt fint och mysigt och pittoreskt Vimmerby var! Där skulle man ha en stuga. En timmas kvällspromenad klockan tio på kvällen bland de små gatorna och vackra husen fyllda av själ ända sedan 1800-talet och jag var som nyförälskad!

Anton och kompisen

Dock var maten ingen höjdare. Vi käkade på ett ställe som hette Chaplin och det var det sämsta ställe jag någonsin ätit på. Min hamburgare kostade 75 kronor och de glömde att ta bort servett och pappret från det lokala gatuköket när de serverade mig. Fullkomligt oanständigt! Barnen fick inga grönsaker och svaret på det var "de gillar ju ändå inte så mycket grönsaker så vi har inga till barnportioner". Sedan kostade barnens efterrätt bestående av två glasskulor/var 80 kr/st. Vilket skämt!

Shoppingen fick i alla fall höga poäng. Jag lyckades äntligen komma över en Pippiklänning från Jumperfabriken som jag har letat efter i nästan två år. Den sitter perfekt, matchar Antons hemstickade (inte av mig, av hans mormor) PIppi-tröja (ja., jag gillar att vara övernördig ibland) och fungerar till allt. Sammanfattningsvis en bra mini-semester som jag varmt kan rekommendera. Men som sagt, besök inte Chaplins utan se till att boka bord på statshotellet! i förväg
 Äntligen en Pippiklänning - hurra!! Känner mig faktiskt fin i den
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar