Populära inlägg

fredag 11 mars 2011

Kärring på Kapp Ahl

Gick runt på Kungsmässan några timmar idag. Tack för det stället, går inte ens att jämföra med sunkiga Allum. Men Kapp Ahl är alltid Kapp Ahl. Har visserligen inte besökt dem på två år och nu kommer det dröja ännu längre innan jag sätter min fot där. Jag handlade Toy Story brallor till stora killen och 3 par trosor alla i stl 36-38 till mig. När jag ska betala säger tanten i kassan till mig:
-Är du säker på att det är rätt stl för du får inte byta underkläder?
Smått förnärmad svarar jag:
-Ja, alltså jag har ju 38 och kan ha 40 men 42 kasar ner så hellre lite små än för stora.

Trevligt. Allvarligt talat trodde jag inte att det såg så illa ut eller rättare sagt att jag såg så mycket större ut nu. Behöver jag nämna att jag gick och köpte mig en Nutrilett shake till lunch? Tänk om jag hade en lång historia av olika ätstörningar? Kan faktiskt vara så. Jag som trodde att jag bara var 5 kg, en veckas sammanlagd sömn samt ett frisörbesök ifrån att bli en MILF ;). Tji fick jag och mina menstrosor för det. Nu sitter dem på, utan att skava och klämma, faktiskt. Jag har en hel del kilo kvar att gå ner, men... Tanten på Kapp Ahl hade nog mycket mer att bära på. Och vi snackar inte kilon.
-Hon har säkert blivit dumpad för en yngre tjej nyligen, sa en kompis till mig.
Kanske det. Och så var den nya tjejen lite mulligare för själv var hon ett 60-årigt streck. Jag ska nog gå dit igen och handla 40-42 och ge till morsan. Och bara se vad tantkasdörskan säger. På Raglady var personalen mycket trevligare trots att de var smala. Där blev det dock inte trosor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar