Populära inlägg

tisdag 1 februari 2011

Härlig städhjälp

Som förälder existerar alltid dilemmat med att få barnen att känna sig duktiga men att de ändå inte ska känna höga prestationskrav i tidig ålder. Min älskade 3,5-åring ÄLSKAR att hjälpa till. Jag är dock osäker på om han gör det för att han gillar det eller för att han känner att han måste prestera. Jag föredrar att tro det förstnämnda. Idag var det städdags. Han ville gärna hjälpa till och tog bort matta, lyfte undan bord och stolar för att göra plats för dammsugaren i hans fina sovrum. Jag dammsög till hans förtret. När det var dags för föräldrasovrummet ville han inte sluta och fick kanske inte upp exakt alla dammråttor så jag ville lägga sista handen vid.
”Nähä, Mamma! Du dammsuger mitt rum och nu dammsuger jag ditt. Annars är det ORÄTTVIST!”
Han har ju en poäng där. Vad säger jag? Keep up the good work. Det där med RUT kanske snart blir slöseri om vi fortsätter i den takten.

2 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir att du är tillbaks i bloggvärlden!!! Och sååå snyggt foto! Kanske också borde låta mig fotas av ett proffs:-) Stor kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Haha, ja, bilden ser dryg ut men en av de fåtal som blivit lyckade på mig. Lade in bloggen precis igår. Kul att ses innan idag. Kram

    SvaraRadera