Populära inlägg

måndag 7 februari 2011

Lek och skadegörelse

Idag har det varit en lekdag inomhus. Först kom Antons bästis Viktor och hans fina mamma hem till oss. ”Hoppas Viktor kommer tillbaka snart”, sa Anton när de gick. Han tycker alltid att det är så tråkigt när det är dags för kompisarna att gå hem. Det skär i hjärtat att ta honom från hans vänner nu när vi ska flytta så snart och själv har jag en enorm separationsprocess som jag precis börjat ta till mig. Men… de flesta av hans vänner kommer vi förhoppningsvis att träffa ibland ändå och vem vet, en dag kanske vi återvänder?



                                                         Bästisarna i snön för en månad sedan

En timme senare kom min kusin med sina tre barn och lekte. Tre barn. Beundransvärt. Sen är hon helcool. Fast när jag bara hade ett förstod jag inte hur man kunde orka med fler…

Sedan var jag på Bomullsfabriken i Nääs och inhandlade en fin tunika, en mössa till Anton och strumpor för ett presentkort som jag fick av vännerna som var på besök i lördags. Jaa, lite till fick jag lägga också. Jag gjorde bort mig duktigt i butiken så dit återvänder jag definitivt aldrig. Jag gick och tittade runt lite planlöst och fick syn på ett bord med en massa Voulspa-ljus. Jag vet att de är dyra så jag lyfte på ett för att spana in priset. Till min förvåning var de tyngre än jag trodde så jag tappade ett på ett annat och båda ljuslyktorna av glas gick sönder. Ännu mer förvånad blev jag över prislapparna mitt bland alla skärvor. 1299 kr. Bara sådär. Skojar inte. Åk dit och kolla priserna! Skamset gick jag och berättade vad som hade hänt. Erbjöd mig inte att ersätta något. Men idag har jag alltså orsakat skadegörelse för 2600 kr genom att ha sönder TVÅ LJUS. Jag gick skamset därifrån men det var ju inte så att jag hade sönder en glasruta direkt. Så nu undrar jag stilla; VEM 17 betalar de pengarna för ett doftljus? ”De är fina att ha på toa liksom.” Hahahahaaaa! Såhär ser ljusen ut. Du hade gärna t o m gett 3200 för ett, vad? 

Istället för Paris inklusive hotell, kanske? Hotellet hade ändå unken doft  såatteee ;)

1 kommentar:

  1. Oj! Förmodligen skulle de aldrig fått sålt dem... Du gjorde helt enkelt en insats;-)

    SvaraRadera